विद्यालय शिक्षा विधेयक, सर्वोच्चको आदेश र समाधान: एक समग्र विश्लेषण

 



१. पृष्ठभूमि: विद्यालय शिक्षा विधेयक के हो?


नेपालको विद्यालय शिक्षा प्रणालीलाई अद्यावधिक गर्नका लागि तयार गरिएको यो विधेयकले विद्यालय तहमा गुणस्तरीय शिक्षा सुनिश्चित गर्न, शिक्षा नीति र संरचना सुधार गर्न, शिक्षक व्यवस्थापन स्पष्ट गर्न, र शिक्षा संघीयताको संरचनामा मिलाउन कानुनी आधार प्रदान गर्छ।


यो विधेयक:

 • शैक्षिक अधिकारको संघ, प्रदेश, र स्थानीय तहमा बाँडफाँड गर्छ।

 • शिक्षक सरुवा, पदस्थापन, तालिम, सेवा शर्त लगायत व्यवस्थापनको ढाँचा तय गर्छ।

आदि!



२. हालको अवस्था: विधेयक संसदमा कहाँ छ?

 • विधेयक हाल शिक्षा, स्वास्थ्य तथा सूचना प्रविधि समिति अन्तर्गत १० सदस्यीय उपसमितिमा छ।

 • उपसमितिलाई ३५ दिनको समय (वैशाख २३ गतेसम्म) दिइएको छ।

 • सांसदहरूका अनुसार विधेयकमा “साँझ–बिहान छलफल” भइरहेको भए पनि मसिनो रूपमा अध्ययन गर्नुपर्ने भएकाले वैशाखभित्र समितिबाट पारित हुने सम्भावना कम छ।


उपसमितिमा सहभागी सांसदहरू:

 • संयोजक: छविलाल विश्वकर्मा (एमाले)

 • सदस्य: सरिता भुसाल (एमाले), डिकबहादुर लिम्बू (कांग्रेस), महेन्द्र कुमार राय (कांग्रेस), देवेन्द्र पौडेल (माओवादी), रेखा शर्मा (माओवादी), सुमना श्रेष्ठ (रास्वपा), बीना जैसवाल (राप्रपा), विनिता सिंह (जनमत), रामप्रकाश चौधरी (लोसपा)



३. सर्वोच्च अदालतको हस्तक्षेप: ऐतिहासिक आदेश


२०७८ सालको असार ११ गते अधिवक्ता श्रवणकुमार चौधरीले दायर गरेको रिटमा सुनुवाइ गर्दै न्यायाधीश नहकुल सुवेदीको इजलासले अत्यन्त महत्वपूर्ण आदेश दिएको छ।


मुख्य आदेशहरू:

 • एसईई परीक्षाफल समयमै प्रकाशित गर्नू।

 • कक्षा १२ को बोर्ड परीक्षा मिति नसार्नू।

 • शिक्षकहरू आन्दोलनबाट फर्काएर पठनपाठनमा फर्काउन ३ दिनभित्र वातावरण सुनिश्चित गर्नू।

 • ४ दिनभित्र प्रगति प्रतिवेदन शिक्षा मन्त्रालयले पेश गर्नू।

 • शिक्षकका जायज मागहरू सम्बोधन गर्न सरकारलाई निर्देशन।


सर्वोच्चको तर्क:

 • “शिक्षकहरूले विद्यालय छोडेर लामो समयसम्म आन्दोलन गर्नु वा गरिनुपर्ने अवस्था हुनु अत्यन्त दुःखद र अवाञ्छनीय हो।”

 • “शिक्षा गुणस्तरीय हुनुपर्छ—किनभने आजका बालबालिका नै भोलिका कर्णधार हुन्।”



४. समस्या के हो?


नीतिगत समस्या:

 • विद्यालय शिक्षा विधेयकको ढिलाइले शिक्षक व्यवस्थापन र अधिकार बाँडफाँड जस्ता विषय अस्पष्ट छन्।

 • संघीय शिक्षा प्रणालीको कानुनी ढाँचा नबन्दा स्थानीय तहको कार्यान्वयन अन्योलमा छ।


प्रशासनिक समस्या:

 • शिक्षक सरुवा, बढुवा, तलब समायोजन आदि विषय स्पष्ट नभएकाले आन्दोलन उत्पन्न भएको हो।

 • आन्दोलनले विद्यालय सञ्चालन प्रभावित, विद्यार्थीको भविष्य असुरक्षित, परीक्षा अन्योलमा परेको अवस्था छ।


राजनीतिक समस्या:

 • दलहरूको एकमत नभएको, विधेयकमा गम्भीर मतभेदहरू छन् (निजामतीकरण बनाउने/नबनाउने, शिक्षाको अधिकार कसलाई दिने जस्ता)।



५. समाधान के हुन सक्छ?


विकल्प १: Fast Track प्रक्रिया अपनाउनुहोस्

 • सरकार, संसद र शिक्षक प्रतिनिधिको उच्चस्तरीय कार्यदल गठन होस्।

 • एक हप्ताभित्र:

 • सबै शिक्षक संघ/संघटना, शिक्षा विज्ञ, प्रदेश र स्थानीय सरकार, राजनीतिक दल समेटेर गहन छलफल गरियोस्।

 • बाँकी विवादित विषयमा सहमति जुटाइयोस्।

 • सहमतिपछि विधेयकलाई फास्ट ट्र्याकमार्फत संसदमा टेबल गरी पारित गरियोस्।


विकल्प २: बजेट अधिवेशनमै प्राथमिकताका साथ पास गर्नुहोस्

 • आगामी बजेट अधिवेशन (जेठ–असार) को सुरुवातमै विधेयकलाई सरकारी प्राथमिक विधेयकको रूपमा प्रस्तुत गरियोस्।

 • यसलाई पहिलो सातामै टेबल गरेर छलफल, संशोधन र पास गरियोस्।


विकल्प ३: अन्तरिम व्यवस्था र शिक्षक आन्दोलन समाधान

 • शिक्षक आन्दोलनका जायज मागहरूलाई अन्तरिम रूपमा सम्बोधन गरियोस् (सरुवा, बढुवा प्रक्रिया तुरुन्त संचालन, तलब संरचना समायोजन आदि)।

 • शिक्षकलाई फिर्ता बोलाउने वातावरण तयार गरियोस्—अदालतको आदेश अनुसार ३ दिनभित्र समाधानको कार्यान्वयन गर्नुपर्छ।



६. निष्कर्ष: सबै पक्षको जवाफदेहीता अपरिहार्य छ

 • सरकारको दायित्व: अध्यादेश होइन, विधेयकमार्फत शिक्षा सुधार।

 • संसदको दायित्व: राष्ट्रिय हितका विधेयक प्राथमिकता दिनु।

 • शिक्षक महासंघको दायित्व: आन्दोलनमा मात्रै होइन, समाधानमा पनि सक्रियता र आंदोलनको स्वरुप परिवर्तन 

 • सर्वोच्च अदालतले शिक्षा विषयमा ऐतिहासिक निर्णय गर्दै शिक्षा सुरक्षाको संवैधानिक दृष्टिकोण प्रस्तुत गरेको छ।

 • समयमै विधेयक पास गरेर, शिक्षकको न्यायसंगत माग सम्बोधन गरेर, पठनपाठन नियमित गरेर मात्र विद्यार्थीको भविष्य सुरक्षित गर्न सकिन्छ।                              

- सुदाम गौतम, अध्यक्ष, पान

Post a Comment

Previous Post Next Post